Wednesday, March 2

Ramalan Tarikh Lahir.HUKUM NYA ?

SALAM UKHUWAH FILLAH





Rahsia tarikh lahir ??
boleh percaye ke ??tepat ke ??hahh..
nak cite kat sini dulu waktu zaman skola dulu member2 suke sgt dgn benda2 mcm neyh..
ayat2 biase yg kte salu ckp pasl benda2 neyh mcm neyh la..


DIALOG :

member :eh ayyu!brape tarikh lahir kau ??
aku :17 julai..nape ??
member :ohhh !kau bintang CANCER yu..ciri2 nye mcm neyh..bla bla bla bla...
aku :yeke ??e'ehh..mcm kene je ngan aku..hihi.


tp dlm tak sedar rupe nye disebalik semue neyh kite da mlakukan satu dosa..
masyaallah..

sekarang neyh..kat mane2 pon ade tentang RAHSIA TARIKH LAHIR neyh..
majalaah,fesbuk,internet dlm blog neyh sndiri, kat tv pon ade kuar dlm progrm2 bual bicara..pasan tak ?
yg plg suke mende2 neyh da tentu la bdk skola mcm adek2 aku neyh..sanggup la kdg2 smpai simpan balance blanje skola sbb bln depan nak beli majalah R kluaran march smate2 nak tgk horoskop..ape nak jd?haishh!tak kurang org dewase pon nak tahu jugak ramaln untk diorng..perlu ke ??mungkin tak..

kawan kawan tahu tak ape hukum nye ble kite percaye atau bace bnde2 neyh sumer ??
haa..bace aje yg di bawah neyh..

................................

Ramalan Horoskop (Horoscope) DIPERCAYAI KONONNYA yang dapat menentukan ramalan personaliti seseorang, sifat peribadi dan ramalan nasib bulan-bulan dalam kehidupannya. Misalnya bagi mereka yang lahir di dalam bulan Oktober pada hari 24 sehingga 22 November merupakan mereka yang dilabelkan dengan bintang SCORPIO dan mempunyai personaliti serta peribadi ramalan tertentu.

Ramalan sebegini membawa kepada syirik dan hukum mempercayainya ialah HARAM dan berdosa. Telah diriwayatkan oleh Abdullah ibn Abbas ra Rasulullah s.a.w. telah bersabda :


Sesiapa yang mengambil sebahagian dari ilmu bintang (nujum) maka sesungguhnya dia telah mengambil sebahagian dari ilmu sihir yang setiap kali bertambah ilmu bintangnya (berkaitan ramalan) maka bertambah pulalah ilmu sihirnya . (hadith sahih diriwayatkan oleh Abu Daud, Nasaie dan Ahmad).


SOLAT mereka yang membaca ramalan bintang sama ada di akhbar, majalah atau di internet di mane2 pon skali tidak akan diterima Allah selama 40 hari, tidak kira mereka percaya atau sebaliknya kerana perbuatan itu sama seperti berjumpa dengan tukang ramaln jugk la..ala yg mcm nak mintak nombo ekor tuh haa..KUKUDAAA..MAGG NUM..(ayat dlm NGANGKUNG)hahha.

.................................




setahu aku la kan..
allah menjadi kan bintang bintang adalah dgn 3 sebab dan tujuan je..
iaitu perhiasan langit, pelempar syaitan dan sebagai tanda-tanda penunjuk arah.so,mcm mn pulk la blh btambah lg satu yg mnyata kan blh mnjadi ramalan untk tarikh lahir seseorng pulk kan..

untuk kengkawan sumer..lepas korng da bace tentang perkare neyh same2 la kte amek iktibar ye..jgn mngulangi kesalahan yg same lg ok !
insyaallah..

sesungguh nya yg buruk datang dari diri kita sendiri ye kawan kawan..dan yg baek pule tntu nya dari ALLAH s.w.t.
wallahualam.











sekian <3

1 comment:

  1. masyaAllah...napela kite sume percaye pade bende tahyul mahyul nie....musuh2 Islam cube untuk menyesatkan kite....sedarlah wahai anak bangsaku...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...