Friday, February 25

untuk MASTURA NAWI sahaja.

SALAM UKHUWAH FILLAH

5 March..
tak sangke pejam celik pejam nsb baek celik lagi da dekt da waktu untk aku menghampiri tarikh tersebut..pada hari tersebut bermula lah khidupan aku sbg anak perantau di negeri yg aku sendiri tak terfikir akan sampai...

SARAWAK je pon.. ngee ~~

untuk semester terakhir dan juga tahun terakhir neyh aku prlu mngorban kan kerinduan aku untk org2 yg aku sygi disemenanjung neyh bg mnjalan kan tugas selame 2 buln disane..cewahhh !! sbena nye praktikal je pon..as a student..biase la kan..heheh.mungkin terase sedih sbb sblm neyh asek dpt negeri sndri je kot..dkt dgn mak ayh..

tapi jauhhhhh la...hmmm..

SARAWAK dgn IPOH mn nak same dgn KL ke IPOH..
klu mcm skrg hosel kat KL sebulan msti dlm 2 kali blk IPOH nye..
tapi tak pe lah kan..
bak kate pepatah..bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian..kan ??

ape pon aku nak cerita tentang seseorang neyh dulu..
aku ade 2 orang sahabat yg aku pggl kakak..
sepanjang aku belajar disini mereka lah tempat aku mencelah..heheh.
means tmpat aku bermanje,mengadu,minx makan,pinjam duet..byk lg la !
lebh kurang mereka neyh la yg mnjage aku bg mgganti kan ibu bape aku sepanjang blaja disini..

tido sebilik..
blaja sekelas..
mkn sepinggan..
teman aku ble petir..siyes!
byk lg yg ktorng kongsi kan sehampir 3 tahun neyh jugk..
diorng byk bg tunjuk ajar nasihat..
aku btl2 syg kan diorng..

nak dijadi kan cerita yg bersangkut paut dgn sarawak neyh..
mcm neyh..
aku,sue dan kak mas kami dpt panggilan untk ke sarawak..
tp atas sbb munasabah nye hanya aku dan sue je yg akan pegi..
kak mas tak pegi dan tak boleh pegi..
so,aku rase sedih sgt sbb slame 3 tahun neyh aku tak penah berpisah dgn die..
siyes tak reka cite !
sejak ari pertame daftar msk kolej lg kmi jmp..
pastu bermula lah hari2 aku as a student yg TAK DE KAWAN..hahahh..
k.mas je kwn aku dgn dak2 serumah..
lg pulk setiap kali kne outstation name aku msti kuar same2 dgn kak mas..
tah kenape panjang jodoh kami..
cume nsb baek die perempuan aku perempuan je..
lau lelaki aku kawen dgn die agk nye..

tapi..
kali neyh..
kami berpisah..
sedih aku nak berpjauhan dgn family..dgn adam..
tapi sedih lg aku nak berpisah dgn kak mas..
aku btl2 sedih..
aku kecewa sbb die tak dpt ikut kami..
bkn aku dgn sue tak ajak die..
tp aku paham msalah die..die ade tanggungjwb..yg lebh besa..(tak leyh cite).

lagi2 yg buat aku sedih die dpt praktikal kat dlm KL gak..
tak de geng lak tuh..
tak de sape nak teman die kat hostel..msti die tido sorng2..mkn sorng2..pegi keje sorng2..haishhh !
aku tak leyh byang kan la..
kesian nye !!
aku tahu die sedh..cume die tak nak bgtahu je sbna nye..
hurmmm..

aku crite smue neyh pon bkn untk org laen..
aku bt untuk die..
supaye die tahu mcm mn perasaan aku dgn sue ble ktorng berjauhan..
nnt tyme die blogwalking harap2 die bace entry neyh..

untuk kak mas..
ayu ade pantun untuk kak mas..

TUAI PADI ANTARA MASAK..
ESOK JGN LAYU-LAYUAN..
INTAI KAMI ANTARA NMPK..
ESOK JGN RINDU-RINDUAN..

kene ke ehh ??
ahhh..tak kesah la kan..
jnji ade..
kak mas jgn sedih..
kami tentu slalu ingt dkt kak mas..





sekian <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...